سخنگوی وزارت دفاع:
تنگۀ هرمز فقط در وضعیت آتشبس و به صورت مشروط باز است
29 فروردین 1405سردار طلائی نیک گفت: تنگۀ هرمز فقط در وضعیت آتشبس و به صورت مشروط باز است.
به گزارش زمان آنلاین به نقل از مهر، سردار طلائی نیک، سخنگوی وزارت دفاع گفت: تنگۀ هرمز فقط در وضعیت آتشبس و به صورت محدود، با این شرط که شناورهای نظامی و مرتبط با نیروهای متخاصم حق عبور از تنگۀ هرمز را ندارند، باز است.
وی افزود: وضعیت اعلامشده در تنگۀ هرمز موقتی بوده و در صورت فشار بر برادران و خواهران لبنانی، شرایط به وضعیت پیشین باز خواهد گشت.
خبرهای مرتبط
- آغاز جلسات تثبیت مدیریت جدید تنگه هرمز با حضور هیئت ایرانی و سلطان عمان — 2 تیر 1405
- تنگه هرمز بسته شد — 30 خرداد 1405
- کشتیهای تجاری متقاضی عبور از تنگه هرمز به مدت ۶۰ روز، هزینهای نمی دهند — 29 خرداد 1405
- امضای روسای جمهور ایران و آمریکا پای توافق تاریخی اسلامآباد؛ متن توافقنامه — 28 خرداد 1405
- پایان محاصره دریایی آمریکا؛ اولین کشتیهای ایرانی عبور کردند — 26 خرداد 1405
- درآمد ایران از تنگه هرمز در تفاهم ایران و آمریکا تثبیت شد — 25 خرداد 1405
- شفافیت، توقف سیاست تهدید، تضمین حاکمیت بر هرمز — 2 خرداد 1405