نزدیک شدن شناورهای نظامی به تنگه هرمز نقض آتشبس تلقی میشود
23 فروردین 1405سپاه در اطلاعیهای اعلام کرد: نزدیک شدن شناورهای نظامی به تنگه هرمز نقض آتشبس تلقی میشود.
به گزارش زمان آنلاین به نقل از مهر ، در اطلاعیه شماره ۵۹ روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می دارد برخلاف ادعاهای کذب بعضی مقامات دشمن تنگه هرمز تحت کنترل و مدیریت هوشمند، با رعایت ضوابط خاص مربوط برای عبور بی ضرر شناورهای غیرنظامی باز است و برای شناورهای نظامی که تحت هر عنوان و هر بهانه، قصد نزدیک شدن به تنگه هرمز را داشته باشند، نقض آتشبس تلقی میشود و با شدت با آن برخورد سخت خواهد شد.
خبرهای مرتبط
- آغاز جلسات تثبیت مدیریت جدید تنگه هرمز با حضور هیئت ایرانی و سلطان عمان — 2 تیر 1405
- تنگه هرمز بسته شد — 30 خرداد 1405
- کشتیهای تجاری متقاضی عبور از تنگه هرمز به مدت ۶۰ روز، هزینهای نمی دهند — 29 خرداد 1405
- امضای روسای جمهور ایران و آمریکا پای توافق تاریخی اسلامآباد؛ متن توافقنامه — 28 خرداد 1405
- پایان محاصره دریایی آمریکا؛ اولین کشتیهای ایرانی عبور کردند — 26 خرداد 1405
- درآمد ایران از تنگه هرمز در تفاهم ایران و آمریکا تثبیت شد — 25 خرداد 1405
- محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی منهدم شد — 21 خرداد 1405