۸۵ درصد شکایات مردمی از نظام اداری پیگیری و پاسخگویی نمی شود

۸۵ درصد شکایات مردمی از نظام اداری پیگیری و پاسخگویی نمی شود

تیر ۲۴, ۱۴۰۴

رئیس مرکز بازرسی و فوریت خدمات اداری سازمان اداری و استخدامی سامانه فوریت های اداری کشور گفت: متاسفانه 85 درصد از شکایات مردمی نسبت به نحوه خدمات رسانی و پاسخگویی در نظام اداری پیگیری نمی شود.

به گزارش خبرنگار زمان آنلاین، کامل داوودی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، از اجرای طرح «فواد» به صورت پایلوت در استان فزوین خبر داد و افزود: این طرح در قزوین به پایان رسیده و در دیگر استان ها به صورت مرحله ای آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه در قزوین، ۷۸ درصد شکایات مردمی ظرف سه ساعت نخست ثبت، پاسخ اولیه دریافت کردند، اظهار کرد: ۶۲ درصد پرونده‌ها نیز در همان ۲۴ ساعت بسته شد.
وی با تاکید بر اینکه این ارقام بیانگر ظرفیت بالای سامانه فواد برای تحول در نظام پاسخ‌گویی اداری کشور است، گفت: «فواد» سامانه‌ای است که نه‌تنها سرعت پاسخ‌گویی را بالا می‌برد، بلکه کیفیت ارائه خدمات را نیز پایش و ارزیابی می‌کند.
وی افزود: در اجرای این طرح و با راه اندازی این سامانه دستگاه‌ها موظف هستند در کم‌ترین زمان ممکن به ثبت شکایات پاسخ دهند، و در صورت تخلف، گزارش به هیئت ارزیابی مدیران ارسال خواهد شد و نتایج این ارزیابی‌ها مستقیم در پرونده خدمتی مدیران تأثیرگذار است.
به گفته داودی، نسخه کشوری فواد طی ۶ ماه آینده در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد که فاز یک (مرداد–مهر ۱۴۰۴) با اتصال استانداری‌ها و شهرداری‌های مراکز استان به سامانه و فاز ۲ (آبان–دی ۱۴۰۴) با پوشش همه دستگاه‌های اجرایی تا سطح شهرستان و فاز سه (بهمن ۱۴۰۴–فروردین ۱۴۰۵) با یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی و انتشار داشبورد شفافیت برای عموم مردم انجام خواهد شد.
پایش مستمر کلید اعتمادسازی است
وی  با بیان اینکه پایش مستمر، کلید اعتمادسازی است، گفت: با اجرای این طرح هم شهروند باید بداند درخواستش در چه مرحله‌ای است و هم مدیر بداند که عملکردش در معرض قضاوت عمومی قرار دارد.
رئیس مرکز بازرسی و فوریت خدمات اداری سازمان اداری و استخدامی سامانه فوریت های اداری کشور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پاسخگویی ها در جهان در ادارات است، افزود: در طول یکصدسالی که نظام اداری شکل گرفته درصد زیادی از شکایات مردم نسبت به شکل و ارایه خدمت است.
عدم رضایت مردم نسب به ارایه خدمت به پای حاکمیت 
داوودی تصریح کرد:مردم در نظام اداری در مسیر گرفتن خدمت اذیت های زیادی می شوند و علیرغم گرفتن خدمت باز هم ناراضی هستند و شهروندان عملکرد همکار که لب خدمت هست را به پای حاکمیت می نویسند.
وی گفت: سامانه فوری ادارات برای یک خدمت خاص تعریف شده ولی تاکنون یک سامانه برای کیفیت کار نداشته ایم که ایجاد یک سامانه که ناظر بر شکل و کیفیت ارایه خدمت باشد راه اندازی شده که پس از شکایت شهروندان پیگیری های لازم را می کند.
نظرات کاربران

Copyright © 2019–2025 ZamanDaily.ir

روزنامه امروز