گفتوگوی وزیران خارجه ایران و مصر درباره مسائل منطقه و مذاکرات هستهای
8 اسفند 1404بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر، صبح روز جمعه در تماس با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره تحولات منطقهای گفتوگو کرد.
به گزارش زمان آنلاین به نقل از ایسنا، در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان همتای مصری خود را در جریان آخرین روند مذاکرات غیرمستقیم ایران-آمریکا بهویژه نشست اخیر در ژنو قرار داد.
وزیر امور خارجه با یادآوری اهتمام ایران نسبت به بهرهگیری از دیپلماسی برای حل و فصل مسائل، موفقیت در این مسیر را مستلزم جدیت و واقعنگری طرف مقابل و پرهیز از هرگونه سوء محاسبه و زیادهخواهی دانست.
خبرهای مرتبط
- پیوند میدان و دیپلماسی؛ رمز قدرت ایران در مذاکرات — 30 خرداد 1405
- هشدار دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره هرگونه تخلف آمریکا در اجرای تفاهم — 29 خرداد 1405
- بیانیه وزارت امور خارجه درخصوص نقض فاحش آتشبس توسط آمریکا — 21 خرداد 1405
- فقدان اعتماد، مانع اصلی پیشرفت مذاکرات ایران و آمریکا — 17 خرداد 1405
- آتشبس در جبهه مقاومت، پیششرط غیرقابلمذاکره ایران — 5 خرداد 1405
- حمایت قاطع ۲۶۱ نماینده مجلس از هیات مذاکرهکننده و قالیباف — 8 اردیبهشت 1405
- پزشکیان: ایران تحت فشار، تهدید و محاصره وارد مذاکره تحمیلی نخواهد شد — 6 اردیبهشت 1405