تست گرم بخش پایانی خط هفت مترو تهران انجام شد

تست گرم بخش پایانی خط هفت مترو تهران انجام شد

شهریور ۲۲, ۱۴۰۴

تست گرم بخش پایانی خط هفت مترو امروز/شنبه/ با حضور شهردار تهران انجام شد.

به گزارش زمان آنلاین، علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه انجام تست گرم خط هفت مترو به خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری از بخش پایانی خط ۷ مترو در یک ماه و نیمه آینده فاصله حرکت قطارها در خط ۷ از ۱۵ دقیقه فعلی به زیر هشت دقیقه خواهد رسید که بسیار حائز اهمیت است.

شهردار تهران ادامه داد: امروز تست گرم بخشی به طول ۵.۲ کیلومتر از خط ۷ مترو انجام شد. این بخش، مسیر ایستگاه آهنگ تا ایستگاه بسیج را شامل می‌شود که از حالت تک‌خط به دوخط (رفت و برگشت) تبدیل و همچنین مسیر دوخط ایستگاه بسیج تا ایستگاه تختی نیز تست گرم شد.

زاکانی همچنین از پایانه بزرگ این خط نام برد و گفت: بخش اول پایانه انتهایی این خط که سه برابر ایستگاه‌های معمولی است، هم امسال و قسمت بعدی در سال آینده افتتاح خواهد شد. این پایانه امکان توقف، تعمیر، بازبینی و همچنین استفاده به عنوان پارکینگ را برای ۵۸ رام قطار فراهم می‌کند.
افتتاح ایستگاه مترو تختی در آینده نزدیک

شهردار تهران افزود: ایستگاه تختی نیز در حال آماده‌سازی است و طی یک ماه و نیم آینده افتتاح خواهد شد؛ هزینه انجام شده برای این پروژه یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بوده که گام مهمی در راستای تکمیل و توسعه خط ۷ مترو است.

وی به برنامه‌های آتی توسعه مترو اشاره و خاطرنشان کرد: از امسال بر روی توسعه خطوط جدید متمرکز خواهیم شد و ادامه خط ۶ و همچنین خطوط ۸، ۹ و ۱۰ که بخش‌هایی از آنها آغاز شده، در دستور کار قرار دارد؛ امسال کار بر روی این چهار خط با همکاری بخش خصوصی و دولتی با قوت آغاز خواهد شد.
کمک دولت برای حل مشکل مالی مترو

زاکانی همچنین از حل مشکل مالی ۱۵ درصدی مربوط به قرارداد واردات واگن خبر داد و گفت: این مهم با همراهی دولت به ثمر نشست و مبلغ کامل ۱۵ درصد پرداخت و قرارداد پایدار شده است.

وی از ورود واگن‌های جدید مترو از بهمن ماه خبر داد و افزود: سهم تهران ۷۹۱ واگن از یک بسته ۲هزار واگنی برای ۹ کلانشهر کشور است. علاوه بر این، ۲۸۰ واگن دیگر نیز در مرحله بعدی و ۱۱۳ واگن داخلی خریداری شده که درمجموع عدد قرارداد به یک هزار و ۱۸۳ واگن می‌رسد که این واگن‌ها به تدریج جذب خواهند شد و تا آن زمان مشکل امنیت مالی نداریم.

شهردار تهران با اشاره به تصویب دو خط جدید قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک اظهار کرد: احداث دو خط قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده که خط اول از پایانه شرق تا میدان آزادی و خط دوم از جنت‌آباد تا لویزان است.

زاکانی دلیل این تصمیم را بار مسافر بالا (بیش از ۶۰۰۰ مسافر در ساعت) عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این دو خط بیش از هشت هزار مسافر در ساعت جابجا کنند بنابراین مجبور به استفاده از الگوی حمل و نقل عمومی جدیدی هستیم؛ الگوی قطار سبک شهری برای مسیر شرق تا آزادی تست شده و موضوع قرارداد و واردات آن امسال انجام خواهد شد. اگر الگوی بهتری نیز وجود داشته باشد، از آن استفاده خواهیم کرد.

نظرات کاربران

Copyright © 2019–2025 ZamanDaily.ir

روزنامه امروز