پیام رهبر انقلاب به ملت شریف ایران:
تفاهم با آمریکا با تعهد رئیسجمهور پذیرفته شد| زیر بار زیادهخواهی نمیرویم
28 خرداد 1405رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت بزرگ ایران درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و امریکا پیامی صادر فرمودند.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
ملّت پرشور و باوفای ایران
همانگونه که مطلع شُدید، تفاهمنامهای بین رئیسجمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاشهای زیادی را بهعمل آوردند و البته این رئیسجمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرمها برای این امر استفاده میکرد.
بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم. ایشان همچنین تصریح کردهاند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیادهخواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّلاللهتعالیفرجهالشّریف انواع نصرتها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد.
والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سید مجتبی حسینی خامنهای
۲۸/خرداد/۱۴۰۵
خبرهای مرتبط
- پزشکیان: هدف از سفر به پاکستان پیگیری اجرای تمام بندهای تفاهمنامه است — 2 تیر 1405
- با اتکا به رهنمودهای رهبری و هوشیاری تیم مذاکرهکننده، پیروزی حاصل خواهد شد — 29 خرداد 1405
- ابتکار ویژه شورای عالی امنیت ملی درباره تفاهم با آمریکا — 26 خرداد 1405
- درآمد ایران از تنگه هرمز در تفاهم ایران و آمریکا تثبیت شد — 25 خرداد 1405
- واکنش بازارهای جهانی به توافق پایان جنگ ایران و آمریکا — 25 خرداد 1405
- انتشار جزئیات جدید از پیشنویس تفاهمنامه ایران و آمریکا — 25 خرداد 1405
- نخستین محموله ۳ میلیارد دلاری وارد تهران شده است — 25 خرداد 1405