
«بتهوون» در انتظار اجرای دوباره؛ بعد از ماه صفر به صحنه میرویم
مرداد ۱۱, ۱۴۰۴کارگردان «بتهوون» که پیش از این روی صحنه رفته بود از شروع دور دوم اجراهای این نمایش بعد از پایان ماه صفر خبر داد.
به گزارش زمان آنلاین، جواد مولانیا کارگردان نمایش موزیکال «بتهوون» که آن را در بهار سال جاری در پردیس تئاتر و موسیقی دِکُر (باغ کتاب) روی صحنه برده بود، درباره وضعیت دور دوم اجراهای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: قرار بود پیش از شروع ماه محرم دور دوم اجراهای «بتهوون» را در مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران روی صحنه ببریم. بلیتفروشی ۴ روز اول اجراها هم انجام شده بود و نزدیک به ۴ هزار بلیت هم فروخته شده بود. متأسفانه شب اول اجرای «بتهوون» مصادف شد با اولین روز جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و نتوانستیم نمایش را به صحنه ببریم.
وی یادآور شد: ما هم مثل خیلی از گروهها و کسب و کارهای دیگر نمیدانستیم که در ایام جنگ چه کار باید بکنیم به همین دلیل صبر کردیم تا شرایط برای از سرگیری فعالیتها فراهم شود. با پایان جنگ به دلیل اینکه وارد ماه محرم شدیم دیگر امکان اجرای نمایش موزیکال «بتهوون» میسر نبود.
مولانیا درباره وضعیت بلیتهای فروختهشده نمایش برای اجرا در کاخ نیاوران تأکید کرد: بنا به خواسته مخاطبانی که بلیتها را خریداری کرده بودند، بهای دوسوم بلیتهای فروختهشده به خریداران عودت داده شد و حدود یکسوم مخاطبان نیز بلیتهای خود را عودت ندادند و منتظر این هستند که نمایش در زمانی دیگر اجرا شود.
این کارگردان تئاتر درباره زمان اجرای مجدد «بتهوون» گفت: به طور حتم بعد از پایان ماه صفر نمایش موزیکال «بتهوون» را روی صحنه میبریم.
وی درباره تغییراتی که در دور دوم اجراها ایجاد شده است، توضیح داد: مهمترین تغییر نسبت به دور اول اجراها این است که لیلی رشیدی با ما همراه نیست و گلاره عباسی جایگزین وی شده است. همچنین تعداد نوازندههای نمایش نیز بیشتر شده و ارکستر بزرگتری در دور دوم اجراهای «بتهوون» حضور دارد.
مولانیا درباره دیگر فعالیتهای اجرایی خود در سال جاری گفت: یک تولید جدید هم داریم که حدود ۲۰ جلسه تمرین کردهایم. این کار با حضور هنرمندان جوان و میانگین سنی ۲۱ تا ۲۲ سال تمرین و تولید میشود و بر اساس یکی از متون برتر کلاسیک ادبیات نمایشی جهان است.
وی در پایان با اشاره به اجرای این اثر جدید در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، تأکید کرد: خیلی دوست داشتم که با هنرمندان جوان تئاتر کار کنم زیرا معتقدم این جوانها آینده تئاتر ایران هستند.