
ایمنسازی ۴۵۸ نقطه پُر تصادف/ آزادگان، زینالدین و بابایی در صدر حادثهخیزترین بزرگراهها
تیر ۲۸, ۱۴۰۴مدیرکل مهندسی و ایمنی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی و ایمنسازی ۴۵۸ نقطه حادثهخیز در پایتخت خبر داد و گفت: بزرگراههای آزادگان، زینالدین و بابایی بیشترین فراوانی تصادفات را دارند و به همین دلیل در اولویت اقدامات ایمنی قرار گرفتهاند.
به گزارش زمان آنلاین، زینب عبادی روز شنبه با اشاره به اقدامات انجامشده برای ایمنسازی نقاط حادثهخیز پایتخت اظهار کرد: هر سال با همکاری پلیس راهور و همچنین براساس بررسیهای آماری خود شهرداری، نقاط پرتصادف شناسایی میشود این نقاط عمدتا بر مبنای فراوانی حوادث، تلفات و شدت آسیبها مورد بررسی و اولویتبندی قرار میگیرند.
وی با بیان اینکه تحلیل دادههای تصادف و گزارشهای میدانی راهور، مبنای شناسایی نقاط پرخطر است، افزود: در سال ۱۴۰۳ بر اساس پایشهای انجامشده از سوی پلیس راهور و معاونت حملونقل و ترافیک، ۴۵۸ نقطه حادثهخیز در معابر تهران مشخص شد. این نقاط بیشترین میزان تصادف را به خود اختصاص دادهاند.
عبادی ادامه داد: از میان این نقاط، ۳۶۱ نقطه با راهکارهای کوتاهمدت نظیر اصلاح علائم، خطکشی و نصب تجهیزات ایمنی تا پایان سال گذشته ایمنسازی شدند، حدود ۱۰۰ نقطه باقیمانده نیز که نیازمند اقدامات بلندمدتتری همچون نصب دوربین یا رفع معارض هستند نیز در دستور کار سال جاری قرار گرفتهاند.
مدیرکل مهندسی و ایمنی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره پرحادثهترین بزرگراههای پایتخت، گفت: در حال حاضر، بزرگراههای آزادگان، زینالدین و بابایی بیشترین فراوانی تصادف را دارند، در مقاطع زمانی و مکانی مختلف، اقدامات ایمنی در این مسیرها انجام شده یا در حال انجام است بطور خاص، بزرگراه آزادگان یکی از کانونهای پرتکرار تصادف به شمار میرود که نیازمند تجهیزات و تمهیدات گستردهتری برای افزایش ایمنی است.
وی با تاکید بر اینکه ادامه ایمنسازی سایر نقاط نیز در برنامههای سال جاری شهرداری قرار دارد، اضافه کرد: میزان تحقق این برنامهها بستگی به تخصیص اعتبارات دارد و متناسب با منابع در دسترس، اقدامات ایمنسازی انجام خواهد شد.
عبادی با اشاره به نقاطی که امسال در اولویت تجهیز به دیوار صوتی قرار دارند، افزود: طبقه فوقانی تونل صدر یکی از این نقاط است که بخشی از آن تاکنون تجهیز شده و ادامه نصب دیوار صوتی در آن در برنامه اولویتدار قرار دارد همچنین بخشهایی از بزرگراههای تندگویان، آزادگان و شیخ فضلالله نیز در حال مطالعه و آمادهسازی برای نصب دیوار صوتی هستند.
به گفته وی، در مجموع، حدود ۲۳ نقطه برای اجرای این طرح (نصب دیوار صوتی) شناسایی شدهاند که میزان تحقق این برنامهها بستگی به تخصیص اعتبارات دارد و متناسب با منابع در دسترس، اقدامات ایمنسازی انجام خواهد شد.
وی همچنین درخصوص وضعیت دیوارهای صوتی حاشیه بزرگراهها گفت: بر اساس گزارشهای دریافتی از شرکت کنترل کیفیت هوا، میزان آلودگی صوتی در نقاط مختلف شهر بررسی شده و فهرستی از مناطق نیازمند دیوار صوتی تهیه شده است، جانمایی دیوارهای صوتی جدید و همچنین تعمیر و نگهداشت دیوارهای موجود، در دستور کار سازمان حملونقل و مناطق شهرداری قرار دارد.
عبادی یادآور شد: اجرای کامل این برنامهها در سال جاری منوط به تامین اعتبار است و ممکن است تنها بخشی از آنها تا پایان سال به سرانجام برسد، اما به هر حال جز برنامههای اصلی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران خواهد بود.
خبرهای مرتبط
- حدود ۵۰ درصد آسیبدیدگان جنگ ۱۲ روزه در منطقه ۴ تهران هستند — مرداد ۱۱, ۱۴۰۴
- اجرای طرحهای تحولی در ناوگان حملونقل عمومی تهران — مرداد ۸, ۱۴۰۴
- زاکانی: هرچقدر نیاز باشد میتوانیم در تهران پناهگاه بسازیم — مرداد ۴, ۱۴۰۴
- آغاز فعالیت تاکسیهای برخط شهرداری از امروز در تهران — مرداد ۴, ۱۴۰۴
- بهرهبرداری از پروژه اتصال بزرگراههای فهمیده_لشگری تا پاییز — مرداد ۱, ۱۴۰۴
- نامگذاری معابر پایتخت به نام شهدای اقتدار — تیر ۳۱, ۱۴۰۴
- مالکی: تاکسی اینترنتی شهرداری تهران از هفته آینده فعال میشود — تیر ۳۱, ۱۴۰۴