روزنامه پیام زمان
  •  info@zamandaily.ir

  •  02188481891

  •   09123624182

روزنامه,پیام زمان,روزنامه پیام زمان,اخبار,امروز
ادمین ۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۰۰ ب٫ظ خبر قبلی خبر بعدی

«مسکن مهر»یا«مسکن اجتماعی» هرچه که بود خیرش به مردم نرسید!

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اظهار کرد: مسکن مهر قربانی مسائل سیاسی شد. می توانست به شکلی مناسبت ودرست تر به راه خود ادامه دهد.

به گزارش محبوبه اشرفی پیمان – خبرنگار پیام زمان، حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی در خصوص وضعیت نابسمان مسکن اظهار داشت: آشفته بازار مسکن در چند ماه اخیر با نابسمانی ها و آشفتگی های بیشتری مواجه شده است. رشد صعودی قیمت مسکن، امروز حاصل اوضاع نابسمان اقتصاد کشور است. بخش مهم دیگر این آشفتگی ها در حوزه مسکن ناشی از عدم نظارت و سوء مدیریت مسئولین می باشد و بخش دیگر آن نیز به علت تورم و گرانی های موجود در جامعه است.مجموع این موارد دست به دست هم داد تا اوضاع اسفناک مسکن به با روندی صعودی و بدون هیچ گونه نظارتی از سوی دلالان پیش رود.
وی با اشاره به تاثیرات این افزایش قیمت ها در جامعه ابراز داشت: این رشد صعودی قیمت مسکن باعث مشکلاتی در جامعه از جمله رشد حاشیه نشینی ها گرفته تا تاخیر در ازدواج جوانان شده است . اگر بخواهم به مسئله مسکن به صورت ذربینی نگاه کنیم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد خانوارها فاقد مسکن هستند و به صورت اجاره نشینی زندگی می کند وخرید مسکن برای این عده یک آرزوی دست نیافتی شده است. دولت یا به بیانی همان وزارت راه و شهرسازی و سازمان های مربوطه می تواند با ورود به بازار مسکن، تعادل در بازار را ایجاد کنند و سازو کار عاقلانه ای را با توجه به تورم موجود در جامعه ارائه داده و تا حدود بازار مسکن را به حد تعادل برساند .
این نماینده مجلس شورای اسلامی جایگاه مجلس را در حل و فصل و یا کاهش این بحران اینگونه ارزیابی نمود: اگر دولت موضوع بازار مسکن را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند، نمایندگان به این موضوع ورود کرده و مطمئنا می توانند این بازار آشفته مسکن را تا حدودی به تعادل برسانند.وی با بیان اینکه در حال حاضرافرادی هستند که دارای چندین مسکن هستند و اینکه مالیات پرداختی آنها به چه شکلی باید باشد عنوان داشت: دولت باید ساز و کارهایی را در این زمینه تعریف نماید. علی الخصوص خانه هایی که عده ای به عنوان سرمایه برای خودشان خریداری کرده اند، براساس اسناد و مدارک ثبت شده ورود پیدا کرده و مالیاتی برای در نظر گرفته و این می تواند یکی از عوامل کنترل بازار نابسامان مسکن باشد.بهرام نیا در پایان خاطر نشان کرد: مسکن مهر قربانی مسائل سیاسی شد. می توانست به شکلی مناسبت ودرست تر به راه خود ادامه دهد. حتی دولت فعلی مسکن مهر را در قالب مسکن اجتماعی ادامه داد تا بتواند بازار مسکن را به دست بگیرد و معضل مسکن را برای عده ای که فاقد مسکن هستند حل کند .دولت امروز نه تنها مسکن مهر توجه نکرد بلکه بحث مسکن اجتماعی را هم فراموش کرد ه است.امیدوارم دولت به صورت جدی واردمبحث مسکن مهر یا مسکن اجتماعی شود و به صورت قاطعانه این موضوع را بررسی کند تا بازارآشفته مسکن را کنترل کند.