روزنامه پیام زمان
  •  info@zamandaily.ir

  •  02188481891

  •   09123624182

روزنامه,پیام زمان,روزنامه پیام زمان,اخبار,امروز
ادمین ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۲۲ ب٫ظ خبر قبلی خبر بعدی

“اربعین” معجزه ی قرن

سوری یاری- دکترای جامعه شناسی و مهدویت

 

سلام بر حسین زمان، سلام بر امامی که هر سال در دهه ی اول محرم منتظر می‌مانند تا شیعیان در روز عاشورا! قبل از به مسلخ بردن امام خود، زمام حکومت جهان را به دست ایشان بدهند و ابلیس را به مسلخ عاشورا برده و سر از وجود آتشینش جدا بکنند. هرساله محرم با دهه ای آکنده از شور و عزا و سیاهی و اشک آغاز می‌شود و در دهمین روز خود بعد از یادآوری حزن بی نهایت شهادت امام حسین علیه السلام در سال ۶۱ هجری! تقریبا آرام  می‌شود، اما آرامشی که خود شورشی ست بس بزرگ و پرمحتوا.

عصاره ی دهه اول درچهلمین روز بعد از شهادت یعنی اربعین به بار می‌نشیند، اربعین یعنی بازگشت، یعنی بازنگری هر لحظه، یعنی تفکیک دم به دم، یعنی تجزیه و تحلیل ماجراهای خونین، یعنی تجدید عهد واقعی با امام زمان، یعنی بازگشتن به اصل خویش، اربعین یعنی خط بطلان و نابودی کشیدن بر روی تمامی برنامه ریزی های ابلیس و همراهان و یاورانش، یعنی اصل خونخواهی، اصل و نتیجه ی قیام امام حسین علیه السلام در سال ۶۱ هجری. زیرا امام حسین علیه السلام در روز عاشورا توسط شیعیانی کشته شدند آن هم به قساوتمندانه ترین شکل ! که امام خود را میشناختند اما، برخلاف آنچه خداوند متعال فرموده بودند مبنی بر اطاعت از امام و پیشوای خود ! ، مسلمانان آن دوره امام خود را به اتهام ناتمام گذاردن حج خود به دستور ابلیس زمان، به طرز ددمنشانه ای به شهادت رساندند.

و با اینکه سالهای بعد از عاشورای ۶۱ هجری، گروه هایی با عنوان و هدف یا لثارات الحسین، اقدام به خونخواهی کردند اما چون با هماهنگی و اذن از امام زمان خود یعنی امام سجاد علیه السلام نبود بدون نتیجه تمام شدند زیرا نتیجه ی خونخواهی یعنی به حکومت رسیدن امام معصوم علیه السلام، که اینگونه نشد و باز هم ۸ ولی معصوم بعد از امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند و نهمین معصوم یعنی ولیعصر ارواحنا فداه در غیبت و غربت ۱۲ قرنی باقی ماندند.

اما حرکت عظیم اربعین که چینش و برنامه ریزی آن از زمان امام حسن عسکری علیه السلام شروع شد با سفارش موکد ایشان مبنی بر زیارت روز اربعین، به نتیجه ی اصلی و واقعی خود خواهد رسید که همچنان شاهد اثرات بی نهایت زیبای آن هستیم.

اربعین؛ یعنی شناختن و به حکومت جهانی رساندن ولی معصوم زمان، این مهم عظیم قریب به ۱۰ سال ست که با شکلی بسیار زیبا و حیرت انگیز اتفاق افتاده با رکورد جمعیت، شلوغ ترین گردهمایی سالانه از بیش از ۱۰۰ کشور جهان با تعداد بیش از ۲۰ میلیون نفر برای طی کردن مسیری در حدود ۶۴۰ کیلومتر با قریب به ۷۰۰ میلیون وعده ی غذایی، با بزرگترین نماز جماعت جهان در ظهر اربعین، با بزرگترین تجمع خدمات داوطلبانه و رایگان در دنیا، با پرجمعیت ترین آئین مذهبی جهان اعم از شیعیان، سنی ها، مسیحی ها، کلیمی ها، زرتشتی ها، بودایی ها، ایزدی ها، لائیک ها، از کشورهایی مانند ایران، آمریکا، انگلستان، اتریش، فنلاند، آرژانتین، کلمبیا، روسیه، استرالیا و… .

مهمترین رکورد این مراسم جهانی سانسور آن توسط رسانه ها، بویژه رسانه های مشهور غربی است.

در هر حال اربعین  توانست ابلیس را به زانو در آورد و ما به زودی شاهد به دست گرفتن حکومت جهان توسط ولی معصوم امام زمان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف با همراهی و همگامی تمامی مظلومان و حقیقت دانان و شیعیان وفادار آن حضرت، خواهیم بود ان شاءالله.